Nέες εφαρμογές για τον φαρμακοποιό στην πύλη ΕΟΠΥΥ ΚΜΕΣ |
|
|
|
Τετάρτη, 14 Σεπτέμβριος 2022 07:41 |
Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3825
Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Στην πύλη ΕΟΠΥΥ ΚΜΕΣ έχει προστεθεί η επιλογή « Πρόοδος Επεξεργασίας Υποβολών »
Μέσω της επιλογής «Πρόοδος επεξεργασίας υποβολών» ο φαρμακοποιός έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας των υποβολών του. Ο Φαρμακοποιός κάνοντας αυτήν την επιλογή αυτή έχει πλήρη εικόνα της πορείας της εκκαθάρισης των υποβολών του, ενώ δίνεται και η δυνατότητα αποθήκευσης της πληροφορίας σε αρχείο excel μέσω του εικονιδίου
Επισημαίνουμε πως η ενημέρωση των φαρμακοποιών κατά τον Φαρμακευτικό και Διοικητικό έλεγχο των υποβολών γίνεται μέσω του site του ΕΟΠΥΥ ΚΜΕΣ (https://www.eopyykmes.gr) και στην ειδική σήμανση που έχει δημιουργεί στο μενού της ιστοσελίδας.
Η αποστολή των σχετικών δικαιολογητικών ή Υπεύθυνων Δηλώσεων γίνεται ηλεκτρονικά και μόνο μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ ΚΜΕΣ μέσω της επιλογής «Επισυνάψτε νέο έγγραφο». Συστήνεται οι υπεύθυνες δηλώσεις, όποτε ζητούνται, να γίνονται μέσω του gov.gr, ώστε να λαμβάνετε ηλεκτρονικά το αρχείο, έτοιμο για αποθήκευση και αποστολή.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ |
Ενημέρωση για την πορεία του Τακτικού Ελέγχου |
|
|
|
Παρασκευή, 09 Σεπτέμβριος 2022 08:52 |
Αθήνα, 8 Σεπτεμβρίου 2022
Αρ. Πρωτ. 3737
Θέμα: « Ενημέρωση για την πορεία του Τακτικού Ελέγχου»
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε μέχρι τις 5/9ου είχε εξοφληθεί το 98,4% των υποβολών του μηνός Ιουλίου. Από την ημερομηνία αυτή και μετά , εξοφλούνται φαρμακεία των οποίων επιλύονται τα προβλήματα.
Διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο των τιμολογίων στην ΚΜΕΣ σε φαρμακεία τα οποία δεν έχουν ακόμη εξοφληθεί ως προς την απόδοση της προκαταβολής του 95% του Ιουλίου, ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ της ημερομηνίας και της σειράς έκδοσης του τιμολογίου με αυτά τα οποία δηλώθηκαν στην πύλη της ΚΜΕΣ και αναγράφονται στο ΣΣΥ. Αυτό αφορά τα φαρμακεία τα οποία δεν διαθέτουν πρόγραμμα τιμολόγησης και συμπληρώνουν τη ΣΣΥ πληκτρολογώντας την, όπως και εκείνα που δεν διαθέτουν καθόλου πρόγραμμα εκτέλεσης συνταγών.
Ζητήθηκε να αντιμετωπίζονται άμεσα προβλήματα συναδέλφων που αφορούν λάθη και είναι λογικό να εμφανίζονται επειδή το σύστημα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και εντοπίζει τις ασυμφωνίες μεταξύ των δηλωθέντων στοιχείων στην πύλη της ΚΜΕΣ και των αναγραφόμενων στοιχείων των συνοδευτικών εγγράφων των υποβολών.
Στις περιπτώσεις αυτές ζητήθηκε αμέσως να διορθώνεται το λάθος, χωρίς να απαιτείται επικοινωνία με το φαρμακείο αλλά η πληρωμή πραγματοποιείται σε μεταγενέστερο χρόνο, καθόσον σε πρώτη φάση πληρώνονται τα φαρμακεία εκείνα που δεν εμφάνισαν κανένα πρόβλημα κατά την αυτοματοποιημένη διαδικασία.
Ζητήσαμε από την ΚΜΕΣ να προχωρήσει στην αποστολή μηνυμάτων που θα δείχνουν την πορεία εκκαθάρισης της υποβολής όπως και τους λόγους στις περιπτώσεις των καθυστερήσεων των πληρωμών και αναμένουμε άμεσα την λειτουργία της εφαρμογής.
Όσον αφορά στις ΠΕΔΙ, η οδηγία η οποία έχει δοθεί από την οικονομική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ είναι ότι με την προσκόμιση της φορολογικής ή της ασφαλιστικής ενημερότητας από το φαρμακοποιό – η οποία ζητήθηκε επειδή δεν ήταν δυνατόν να αντληθεί αυτόματα λόγω της ύπαρξης οφειλών – θα την καταχωρούν αυθημερόν στο σύστημα.
Έχει δοθεί επίσης οδηγία να οριστικοποιούν και να καταχωρούν άμεσα τις παρακρατήσεις και τις εκχωρήσεις χωρίς καμία καθυστέρηση. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ταχύτερη πληρωμή των φαρμακείων με παρακράτηση σε σχέση με αυτά που ορίζει η ΚΥΑ, που ήταν 10 ημέρες μετά την πληρωμή των φαρμακείων που δεν έχουν παρακρατήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχουν γνωστοποιηθεί στις 7/9ου, τα φαρμακεία χωρίς ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα είναι 59 για τον Ιούνιο και για 265 για τον Ιούλιο.
Όπως γνωρίζετε με την έκδοση των μερικών εκτελέσεων μετά την πρώτη, δεν απαιτείται η επισύναψη του φύλλου έκδοσης του συνταγογράφου ιατρού. Από λάθος της ΚΜΕΣ απεστάλησαν υποβολές φαρμακείων για έλεγχο με την ένδειξη ότι απαιτείται φύλλο έκδοσης συνταγής σε περιπτώσεις που δεν απαιτείτο. Ζητήθηκε από τον ΠΦΣ να αποσυρθεί από την ΚΜΕΣ αυτή η πληροφορία προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις (σας έχει αποσταλεί από 6/9ου το σχετικό μήνυμα).
Συνάδελφοι,
Βρισκόμαστε διαρκώς σε πλήρη εγρήγορση για να επιλύουμε προβλήματα σε επιμέρους περιπτώσεις που αφορούν στον έλεγχο της ΚΜΕΣ καθώς και στο Φαρμακευτικό και στο Διοικητικό έλεγχο.
Παρακαλούμε τους προέδρους να επαγρυπνούν και να εντοπίζουν πιθανά προβλήματα στις τοπικές Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Στόχος μας είναι να έχουμε άμεση επαφή με τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ οι οποίες είναι επιφορτισμένες με τα διάφορα στάδια των ελέγχων ώστε να μπορούμε να παρεμβαίνουμε εγκαίρως για την επίλυσή τους. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχει επικοινωνία ή άμεση ανταπόκριση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα φαρμακεία από την ΚΜΕΣ και τις ΠΕΔΙ, οι φαρμακοποιοί μπορούν να απευθύνονται στο HELPDESK του ΠΦΣ.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ |
Νεότερη ενημέρωση για συνταγογράφηση σκιαγραφικών σκευασμάτων |
|
|
|
Τετάρτη, 07 Σεπτέμβριος 2022 07:35 |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΝΠΔΔ
Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2022
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι όλες οι συνταγές σκιαγραφικών σκευασμάτων που έχουν εκτελεστεί, ανεξαρτήτως της ειδικότητας του συνταγογράφου ιατρού και του χρόνου έκδοσης τους, αποζημιώνονται, καθώς η ΗΔΙΚΑ επέτρεψε την έκδοσης τους.
Από την 1η Σεπτεμβρίου ζητήσαμε με έγγραφο μας από τον Υπουργό Υγείας να τροποποιήσει την απόφαση του και να επανέλθει η συνταγογράφηση των σκιαγραφικών στην πρότερη διαδικασία.
Σας κοινοποιούμε την σχετική επιστολή.
|
Εγγραφή των πολιτών στον Προσωπικό Ιατρό μέσω των Ιδιωτικών Φαρμακείων- Επισημάνσεις για τη διαδικασία εγγραφής |
|
|
|
Τετάρτη, 07 Σεπτέμβριος 2022 07:34 |
Αθήνα,6 Σεπτεμβρίου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3687
Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας
Θέμα: «Επισημάνσεις για τη διαδικασία εγγραφής των πολιτών στον Προσωπικό Ιατρό μέσω των Ιδιωτικών Φαρμακείων»
- Η αυτόματη διασύνδεσή μας θα αρχίσει από την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου (όπως ενημερωθήκαμε από την ΗΔΙΚΑ δεν είναι γνωστή η ακριβής ώρα. Για το άνοιγμα της εφαρμογής θα ενημερωθείτε με νέο μήνυμα).
Η αποστολή των οδηγιών διασύνδεσης και επεξήγησης της λειτουργίας της πλατφόρμας εγγραφών στον οικογενειακό ιατρό εστάλησαν μόλις χθες στον ΠΦΣ από την ΗΔΙΚΑ. Έγινε παρουσίαση της εφαρμογής, ζητήθηκαν αλλαγές που έγιναν αποδεκτές και υλοποιήθηκαν σήμερα. Μετά από επεξεργασία διαφανειών και κειμένων σας αποστέλλονται.
- Έχουμε ζητήσει και έχουμε λάβει τη δέσμευση ότι εντός δεκαπέντε ημερών θα υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης για το φαρμακοποιό, ολόκληρου του καταλόγου των εγγραφών τις οποίες θα έχει πραγματοποιήσει.
- Η διασύνδεση πραγματοποιείται από την πύλη της ΗΔΙΚΑ e-prescription όπως και έγινε και στην επιλογή της πλατφόρμας του «Εθνικού μητρώου ασθενών με covid-19». Ο φαρμακοποιός εισέρχεται στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης ως διαπιστευμένος χρήστης, με τους προσωπικούς του κωδικούς ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
- Τα ταυτοποιητικά στοιχεία του πολίτη αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο του ΑΜΚΑ, με δυνατότητα διόρθωσης των στοιχείων αυτών αλλά δίχως να υπάρχει υποχρέωση για αλλαγή και επικαιροποίηση των αναγραφόμενων στοιχείων. Τυχόν αλλαγές στα στοιχεία και όλες τυχόν οι τροποποιήσεις δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα αφού θεωρούνται από το σύστημα προσωρινές και δεν μεταβάλουν τα στοιχεία του μητρώου του ΑΜΚΑ.
- Για την αναζήτηση των Ιατρών οι οποίοι είναι διαθέσιμοι προς επιλογή, χρησιμοποιούνται από το σύστημα τα ήδη καταχωρημένα στοιχεία του πολίτη. Ο φαρμακοποιός δύναται να μεταβάλει τα στοιχεία των επιλέξιμων πεδίων (Περιφερειακή Ενότητα, Νομός, Δήμος ή Πόλη) για να ξεκινήσει νέα αναζήτηση με τα ανανεωμένα κριτήρια καθώς και να τροποποιήσει τις επιλογές του σε συγκεκριμένο πεδίο (π.χ. από μία πόλη σε άλλη πόλη ή από Νομό σε Νομό). Είναι εφικτή η δυνατότητα επιλογής Ιατρού από όλη την Ελλάδα με κατάλληλη επιλογή των πεδίων.
- Η αλλαγή από οικογενειακό σε προσωπικό ιατρό είναι αυτόματη από το σύστημα αλλά επιδέχεται αλλαγής από τη νέα λίστα διαθεσίμων προσωπικών ιατρών όπως προκύπτει από αναζήτηση. Η αλλαγή αυτή θεωρείται ως μοναδική εγγραφή ανά ΑΜΚΑ, θα προσμετράται και θα αποζημιώνεται.
- Για την εγγραφή στον προσωπικό ιατρό δεν αποτελεί προϋπόθεση η εγγραφή στην άυλη συνταγογράφηση. Οι εγγεγραμμένοι στην άυλη θα πάρουν άυλα τους κωδικούς διασύνδεσης με τον φάκελο υγείας στο τέλος της εγγραφής στον προσωπικό ιατρό.
- Για τα ΑΜΚΑ των ανασφάλιστων πολιτών θα είναι διαθέσιμοι προς επιλογή μόνο οι γιατροί δημόσιων δομών.
- Τα ανήλικα μέλη τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους δεν μπορούν ακόμη να εγγραφούν σε προσωπικό ιατρό.
- Η πληρωμή είναι άπαξ ανά ΑΜΚΑ σε όλες τις περιπτώσεις, με αποζημίωση η οποία έχει οριστεί με την ΚΥΑ σε 3 ευρώ προ ΦΠΑ 24%
- Η πληρωμή μας θα γίνεται για κάθε μήνα με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών το οποίο θα εκδίδεται στις αρχές κάθε επόμενου μήνα, για αναρτημένες πράξεις οι οποίες θα αντλούνται από την ΗΔΙΚΑ για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα όπως ακριβώς γίνονταν και για τα εμβόλια και τα self-test.
- O φαρμακοποιός επιλέγει προσωπικό ιατρό με βάση την επιθυμία του πολίτη, και ολοκληρώνει την εγγραφή του σε αυτόν.
- Με την ολοκλήρωση της εγγραφής ο πολίτης λαμβάνει ενημερωτικό SMS ή / και email για την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο συγκεκριμένο προσωπικό ιατρό καθώς και τους προσωπικούς κωδικούς του για την ηλεκτρονική πρόσβαση στον Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας. Όσοι δεν έχουν κινητό θα τα λαμβάνουν αποκλειστικά με εκτυπώσιμη μορφή.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ
MANUAL ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ
Ν. 4950/2.07.2022
ΚΥΑ (ΦΕΚ ΦΕΚ Β 4575/30.08.2022) |
Ενημέρωση για τις νέες χονδρικές τιμές ΜΗΣΥΦΑ |
|
|
|
Δευτέρα, 05 Σεπτέμβριος 2022 06:54 |
Αθήνα 2 Σεπτεμβρίου 2022
Αρ. Πρωτ. 3612
Προς: Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σας αποστέλλουμε προς ενημέρωσή σας κατάλογο με τις νέες χονδρικές τιμές ΜΗΣΥΦΑ που έχουν ανακοινωθεί μετά την τελευταία ενημέρωση του ΠΦΣ που έγινε στις 3 Αυγούστου 2022, προκειμένου να ελέγξετε αν τα μηχανογραφικά προγράμματα έχουν ενημερωθεί για τις αλλαγές.
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος συνεχίζει την ενημέρωση για τις αλλαγές χονδρικών τιμών στα ΜΗΣΥΦΑ, ευθύς μόλις την λαμβάνει από τις φαρμακευτικές εταιρείες που είναι κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας(ΚΑΚ) και τα διακινούν.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ |
«Καθορισμός του τρόπου και της διαδικασίας εγγραφής των πολιτών σε προσωπικό ιατρό μέσω των ιδιωτικών φαρμακείων καθώς και της αποζημίωσης» |
|
|
|
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 09:19 |
1. Ο πολίτης προσέρχεται αυτοπροσώπως στο φαρμακείο φέροντας μαζί του, προς απλή επίδειξη, έγγραφο ταυτοποίησης (π.χ. Δελτίο Ταυτότητας) ή φωτοαντίγραφο αυτού. Στην περίπτωση που ο πολίτης έχει συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας του την εγγραφή πραγματοποιεί όποιος ασκεί τη γονική μέριμνα. Για αίτηση δια νόμιμου αντιπροσώπου απαιτείται επιπλέον έγγραφο/φωτοαντίγραφο εγγράφου δικαστικής απόφασης ορισμού δικαστικού συμπαραστάτη, ή του πληρεξουσίου/της εξουσιοδότησης προς ενέργεια τρίτου προσώπου.
2. Για το σκοπό της εγγραφής του ενδιαφερόμενου πολίτη σε προσωπικό ιατρό ο φαρμακοποιός εισέρχεται στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης ως διαπιστευμένος χρήστης, με τους προσωπικούς του κωδικούς ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, και καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του πολίτη.
3. Τα ταυτοποιητικά στοιχεία του πολίτη αντλούνται αυτόματα από το μητρώο του ΑΜΚΑ, με δυνατότητα διόρθωσης των στοιχείων αυτών. Σε περίπτωση εγγραφής σε προσωπικό ιατρό από δικαστικό συμπαραστάτη για λογαριασμό προσώπου που τελεί υπό δικαστική συμπαράσταση καταχωρούνται και τα απαραίτητα στοιχεία του δικαστικού συμπαραστάτη.
4. Εμφανίζεται λίστα όλων των εγγεγραμμένων στο πρόγραμμα προσωπικών ιατρών. Οι προσωπικοί ιατροί που έχουν συμπληρώσει το όριο εγγραφών τους εμφανίζονται με την ένδειξη "μη διαθέσιμος".
5. O φαρμακοποιός επιλέγει προσωπικό ιατρό με βάση την επιθυμία του πολίτη, και ολοκληρώνει την εγγραφή του σε αυτόν.
6. Με την ολοκλήρωση της εγγραφής ο πολίτης λαμβάνει ενημερωτικό SMS ή/και email για την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο συγκεκριμένο προσωπικό ιατρό, καθώς και τους προσωπικούς κωδικούς του για την ηλεκτρονική πρόσβαση στον Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας.
Η αποζημίωση των φαρμακοποιών για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία εγγραφής των πολιτών σε προσωπικό ιατρό, μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης και ειδικότερα του υποσυστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ορίζεται εφάπαξ στο ποσό των τριών (3,00) ευρώ ανά εγγραφή πολίτη (δηλαδή, για την καταχώρηση του ΑΜΚΑ και την εγγραφή του συγκεκριμένου πολίτη σε προσωπικό ιατρό), αρχής γενομένης από την
05η.09.2022.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ και διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης:
1. Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης και την καταβολή της προς τους φαρμακοποιούς, η ΗΔΙΚΑ ΑΕ αντλεί από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης και διαβιβάζει ηλεκτρονικά στον ΕΟΠΥΥ κάθε μήνα, ανά ΑΦΜ φαρμακείου, τον αριθμό των εγγραφών σε προσωπικό ιατρό, τις οποίες έχει πραγματοποιήσει κατά το μήνα αυτό το συγκεκριμένο φαρμακείο.
2. Εντός των πέντε (5) πρώτων εργασίμων ημερών κάθε μήνα οι φαρμακοποιοί θα υποβάλλουν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μαζί με την υποβολή των λογαριασμών φαρμάκων, ένα διακριτό τιμολόγιο, που θα περιλαμβάνει το αιτούμενο ποσό που αντιστοιχεί στον αριθμό των εγγραφών των πολιτών σε προσωπικό ιατρό, κατά τον προηγούμενο μήνα, όπως αυτός προκύπτει από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης για κάθε φαρμακείο.
3. Για λόγους επεξεργασίας από τα πληροφοριακά συστήματα οι καταστάσεις θα περιέχουν εγγραφές από την 28η ημέρα του προηγούμενου μήνα του μήνα αναφοράς έως και την 27η ημέρα κάθε μήνα αναφοράς, ενώ και τα τιμολόγια που εκδίδουν τα ιδιωτικά φαρμακεία θα καλύπτουν το χρονικό διάστημα από την 28η ημέρα του προηγούμενου μήνα του μήνα αναφοράς έως και την 27η ημέρα κάθε μήνα αναφοράς.
4. Η καταβολή της αποζημίωσης στους φαρμακοποιούς από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά την εκκαθάρισή της, θα λαμβάνει χώρα εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την παραλαβή του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών.
5. Οι σχετικές πληρωμές πραγματοποιούνται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με ευθύνη των οικονομικών υπηρεσιών του, μετά από έλεγχο του τιμολογίου που υπέβαλε ο φαρμακοποιός το οποίο αντιπαραβάλλεται με το συνολικό αριθμό ανά μήνα, όπως αυτός έχει διαβιβαστεί από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε., προκειμένου να διασφαλίζεται η νομιμότητα και η κανονικότητα της σχετικής δαπάνης (άρθρο 91 του ν. 4270/2014).
6. Σε περίπτωση απόκλισης των αναφερόμενων στοιχείων μεταξύ του αριθμού των εγγραφών που έχει διαβιβάσει η Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. και του τιμολογίου του φαρμακοποιού, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αποζημιώνει τη μικρότερη απαίτηση.
7. Σε περίπτωση ελέγχου από δικαστικές ή άλλες δημόσιες αρχές, που έχουν κατά νόμο ελεγκτική αρμοδιότητα, τόσο η Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. όσο και ο ΕΟΠΥΥ, ως δικαιούχος κατά το άρθρο 4 της παρούσης όσο και οι φαρμακοποιοί - λήπτες της αποζημίωσης υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε σχετικό αποδεικτικό στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία ζητηθεί από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Ιδίως υποχρεούνται:
(α) να θέτουν στη διάθεση, εφόσον ζητηθούν, καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης της πράξης και για όσο χρόνο ο δικαιούχος υποχρεούται για την τήρησή τους, όλα τα έγγραφα, δικαιολογητικά και στοιχεία της πράξης, στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π., Αρχή Πιστοποίησης, Αρχή Ελέγχου, Επιτροπή Παρακολούθησης και σε όλα τα ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
(β) να αποδέχονται επιτόπιους ελέγχους από όλα τα αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα, τόσο στην έδρα τους, όσο και στους χώρους υλοποίησης της πράξης, και να διευκολύνουν τον έλεγχο προσκομίζοντας οποιοδήποτε στοιχείο που αφορά την εκτέλεση της πράξης, εφόσον ζητηθούν.
|
Ενημέρωση για την παρακράτηση του rebate με την απόδοση του 95% |
|
|
|
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 07:11 |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΝΠΔΔ
Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3574
Θέμα: «Ενημέρωση για την παρακράτηση του rebate με την απόδοση του 95%»
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στο άρθρο 3 παρ. 1 και 2 της υπ’ αριθμόν Β2β/οικ. 30866/31.5.2022 ΚΥΑ «Εκκαθάριση ιδιωτικών και στρατιωτικών φαρμακείων για λογαριασμούς εκτελεσμένων συνταγών φαρμάκων δικαιούχων περίθαλψης Ε.Ο.Π.Υ.Υ.» (ΦΕΚ Β΄ 2792/06.6.2022) αναφέρεται ότι:
«1… Από το ΤΕΕΣ γίνεται η καταχώρηση στο σύστημα των ποσών που αφορούν ποινές/πρόστιμα, λοιπές χρεώσεις πιστώσεις και ο υπολογισμός των ποσών επιστροφής που προσδιορίζονται από το άρθρο 34 του ν. 3918/2011 (σημείωση Π.Φ.Σ.: ήτοι κλιμακωτό rebate και εκπτώσεις από των τιμολογίων για αιτούμενα ποσά άνω των 35.000,00 Ευρώ) και το άρθρο 88 του ν. 4472/2017 (σημείωση Π.Φ.Σ.: ήτοι παροχή υποχρεωτικής έκπτωσης στα φαρμακεία για την χορήγηση γενοσήμων).
Στη συνέχεια από τη Διεύθυνση Φαρμάκου Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εκδίδεται το συγκεντρωτικό φύλλο χορήγησης προκαταβολής 95 % των λογαριασμών που περιλαμβάνει τα ακόλουθα ανά είδος υποβολής:
- Το συνολικό αιτούμενο ποσό
- Το ποσό λοιπών πιστώσεων
- Το ποσό περικοπών που προκύπτουν από τον έλεγχο των παραστατικών
- Το ποσό των επιστροφών που προσδιορίζονται από το άρθρο 34 του ν. 3918/2011 και το άρθρο 88 του ν. 4472/2017
- Το ποσό της παρακράτησης που αφορά ποινές-πρόστιμα, λοιπές χρεώσεις
- Το ακριβές ποσό της προκαταβολής που πρέπει να αποδοθεί
2. Τα αποτελέσματα του ελέγχου παραστατικών μαζί με τα ποσά που αφορούν ποινές/πρόστιμα και ποσά επιστροφής διαβιβάζονται μέσω του πληροφοριακού σύστημα τος στη Διεύθυνση Οικονομικού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προκειμένου να ολοκληρωθεί η πληρωμή των φαρμακείων».
Επομένως ο υπολογισμός του rebate, όπως άλλωστε αναλύθηκε και στην παρουσίαση του Τακτικού ελέγχου από τον Π.Φ.Σ., γίνεται επί της καθαρής αξίας κάθε εκάστου τιμολογίου και ακολουθεί ο υπολογισμός του 95% για κάθε υποβολή ξεχωριστά.
Το δε τελικό αποδιδόμενο ποσό της προκαταβολής του 95% συμπεριλαμβάνεται στο αυτοματοποιημένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ΚΜΕΣ, το οποίο λαμβάνει κάθε φαρμακείο ξεχωριστά για την κάθε υποβολή του.
Κατά την προηγούμενη πληρωμή του μηνός Ιουνίου 2022, το αυτοματοποιημένο μήνυμα της ΚΜΕΣ προς τα φαρμακεία, εσφαλμένως, δεν συμπεριέλαβε την αφαίρεση του rebate, το οποίο όμως rebate αφαιρέθηκε πριν την κατάθεση της προκαταβολής του 95% στους λογαριασμούς των φαρμακείων.
Με εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ
|
ΠΦΣ: Δυνατότητα συνολικής ακύρωσης μιας συνταγής έως την δεύτερη εργάσιμη μέρα του επόμενου μήνα |
|
|
|
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 07:10 |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΝΠΔΔ
Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2022
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Κατόπιν αιτήματος του ΠΦΣ, η ΗΔΙΚΑ μάς ενημέρωσε ότι έθεσε σε παραγωγική λειτουργία από σήμερα το πρωί τη δυνατότητα συνολικής ακύρωσης μιας συνταγής έως την δεύτερη εργάσιμη μέρα του επόμενου μήνα.
Επομένως μια συνταγή που εκτελέσαμε εντός του Αυγούστου δύναται να ακυρωθεί έως και αύριο (02/09/2022) και προφανώς να εκτελεστεί ξανά εφόοσν η λήξη όλων των συνταγών είναι, όπως γνωρίζουμε, έως και τις 30/09/2022.
Εκ του ΠΦΣ
|
Ενημέρωση για τα προβλήματα που κατέγραψε η ΚΜΕΣ στις υποβολές μηνός Ιουνίου και Ιουλίου |
|
|
|
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 07:09 |
Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3600
Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου υποβολής συνταγών μηνός Ιουνίου βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η εξόφληση όλων των φαρμακείων, εκτός από ειδικές περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται μια διαδικασία εκ μέρους των φαρμακοποιών, οι οποίοι ενημερώνονται σχετικά από την ΚΜΕΣ.
Ο έλεγχος μηνός Ιουνίου, παρόλο ότι το 92% των υποβολών εξοφλήθηκε στις 10 Αυγούστου, παρουσίασε σοβαρότατα προβλήματα καθόσον η διαδικασία ήταν πρωτόγνωρη για όλους και έγινε μέσα στον μήνα Αύγουστο όπου οι περισσότερες υπηρεσίες αλλά και οι δύο εταιρείες πληροφοριακών συστημάτων που εμπλέκονται στις διαδικασίες, Unisystems & Intrasoft, υπολειτουργούσαν λόγω των καλοκαιρινών αδειών.
Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε πρόβλημα κατά την άντληση των ασφαλιστικών ενημεροτήτων και ενώ ο φαρμακοποιός μπορούσε να την αντλήσει κανονικά, η αυτόματη άντληση από την διασύνδεση ΕΦΚΑ – ΕΟΠΥΥ δεν ήταν δυνατή. Μετά από εμπεριστατωμένο έλεγχο στα τέλη Αυγούστου και κατόπιν έντονης διαμαρτυρίας του ΠΦΣ καθώς το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε για έναν αριθμό φαρμακείων και για τις συνταγές μηνός Ιουλίου, τελικά αυτό επιλύθηκε.
Όμως συνάδελφοι, παρόλο που σίγουρα υπήρχαν περιπτώσεις που λόγω αστοχιών του συστήματος του ΕΟΠΥΥ δεν προχωρούσε η διαδικασία πληρωμής φαρμακείων, η πλειοψηφία των περιπτώσεων καθυστέρησης των πληρωμών τους, ήταν από λάθη των ιδίων των φαρμακείων. Το σύστημα ελέγχου συνταγών είναι αυτοματοποιημένο και η πλειοψηφία των υποβολών ελέγχεται αυτόματα ώστε στην περίπτωση που ο έλεγχος αυτός διαπιστώνει σφάλμα, τότε η υποβολή προχωρά σε έλεγχο από φυσικό πρόσωπο.
Κωδικοποίηση των κυρίων λαθών κατά την υποβολή του 06/2022 προκειμένου να μην επαναληφθούν
- Έκδοση τιμολογίου παροχής υπηρεσιών για τα φάρμακα , τα εμβόλια κλπ. αντί για τιμολόγιο πώλησης.
- Έκδοση πιστωτικών τιμολογίων αντί τιμολογίων πώλησης.
- Έκδοση πιστωτικών τιμολογίων με ποσά μεγαλύτερα από το τιμολόγιο πώλησης.
- Έκδοση λανθασμένου τιμολογίου πώλησης και ακύρωσή του με πιστωτικό τιμολόγιο, τα οποία δεν στάλθηκαν στην ΚΜΕΣ ενώ δηλώθηκαν ως πλήθος τιμολογίων στη ΣΣΥ.
- Αποστολή ηλεκτρονικού αρχείου συνταγών που από λάθος απεστάλη για συνταγές Ιουλίου, ενώ το φυσικό αρχείο συνταγών που απεστάλη και τα ποσά που δηλώθηκαν αφορούσαν τον μήνα Ιούνιο.
- Αποστολή μέρους του ηλεκτρονικού αρχείου συνταγών με αποτέλεσμα να μην συμφωνούν με τον αριθμό των συνταγών του φυσικού αρχείου.
- Πλήρη ασυμφωνία Του ΣΣΥ (ποσά τιμολογίων, αριθμός τιμολογίων κλπ )με αυτά που υπάρχουν στο φυσικό αρχείο.
- Δεν ολοκληρώθηκε η οριστικοποίηση της υποβολής και δεν εκδόθηκε ΣΣΥ.
- Αναντιστοιχία του αριθμού των τιμολογίων που δηλώθηκε με τον αριθμό των τιμολόγιων του φυσικού αρχείου που απεστάλη. Εφόσον τα ποσά των τιμολογίων συμφωνούν με το αιτούμενο ποσό, η διαδικασία εκκαθάρισης και πληρωμής ολοκληρώνεται.
- Ασυμφωνία ποσού που αιτείται το φαρμακείο, σε σχέση με το ποσό που υπολογίζει η ΚΜΕΣ μετά από άντληση από την ΗΔΙΚΑ και άθροιση των συνταγών που στάλθηκαν ως αριθμοί μέσα από τα προγράμματα.
- Μεγάλος αριθμός φαρμακείων που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό πρόγραμμα, δεν απέστειλαν ηλεκτρονικά τους μοναδικούς αριθμούς των εκτελεσμένων συνταγών. Για τις περιπτώσεις αυτές το φυσικό αρχείο των συνταγών δεν δύναται να ελεγχθεί.
- Λανθασμένα τιμολόγια, όπως λανθασμένη σειρά τιμολογίου, λανθασμένη αναγραφή αριθμού τιμολογίου (πχ όταν μπαίνει επιπλέον μια τελεία, το σύστημα βγάζει αυτόματα απέξω την υποβολή για έλεγχο από φυσικό πρόσωπο)
- Φαρμακεία που το σύστημα δεν αναγνωρίζει τη σύμβαση τους γιατί δεν υπάρχει.
- Φαρμακεία που είχαν τροποποίηση της σύμβασής τους εντός του μήνα υποβολής και κατέθεσαν λανθασμένα τιμολόγια.
Εκτός από τις περιπτώσεις αυτές, υπάρχουν συνάδελφοι που κοστολογούν χειρόγραφα τις συνταγές χρησιμοποιώντας τιμοκατάλογο και αριθμομηχανή και εκδίδουν χειρόγραφη συγκεντρωτική κατάσταση(!) και φυσικά ο ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να προχωρήσει στην εξόφληση τους.
Το σοβαρότατο πρόβλημα των μερικών εκτελέσεων που οφειλόταν στη λάθος αρίθμηση από συγκεκριμένο μηχανογραφικό πρόγραμμα επιλύθηκε μεν αλλά οδήγησε σε καθυστέρηση της εκκαθάρισης & πληρωμής της προκαταβολής του 95% σε μεγάλο αριθμό συνεργαζόμενων με τα προγράμματα φαρμακείων. Υπήρχαν προγράμματα που έδιναν τη δυνατότητα προχορήγησης φαρμάκων και προεκτελέσεων τρίμηνων και εξάμηνων συνταγών, ενσωματώνοντας αυτές στο σύστημα συνταγών του ΕΟΠΥΥ και εκδίδοντας τιμολόγια για αυτά, με αποτέλεσμα τα ποσά που αιτούνταν να διαφέρουν από τις πραγματικές συνταγές που είχαν εκτελεστεί μέσω της ΗΔΙΚΑ.
Επίσης, υπήρχαν φαρμακεία για τα οποία το ποσό που πρόκυπτε από την άντληση των μοναδικών αριθμών των συνταγών που αποστείλαμε μέσω της ΗΔΙΚΑ διέφερε από το ποσό που πρόκυπτε από το μηχανογραφικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, υπήρχαν μηχανογραφικά προγράμματα που δεν αντλούσαν το ποσό της εκτελεσμένης συνταγής από την ΗΔΙΚΑ αλλά το ποσό της συνταγής υπολογίζεται μέσω δικού τους συστήματος. Οι διαφορές τιμών που παρατηρήθηκαν οφείλονται στο γεγονός ότι ορισμένα προγράμματα δεν ενημερώνονταν άμεσα για τις αλλαγές τιμών της ΗΔΙΚΑ ενώ υπήρξε και αργοπορία στην ενεργοποίηση της αναβάθμισης στο μηχανογραφικό του σύστημα από τα φαρμακεία, με αποτέλεσμα άλλο να είναι το ποσό της συνταγής που υπολογίζει η ΗΔΙΚΑ και άλλο το ποσό που υπολογίζεται μέσω του προγράμματος.
Για τα φαρμακεία που είναι αδύνατη η εξόφληση χωρίς την αποστολή νέων τιμολογίων,(απαιτείται άνοιγμα της υποβολής και νέα οριστικοποίηση λόγω πολλαπλών λαθών), η ΚΜΕΣ έχει ξεκινήσει επικοινωνία μαζί τους ώστε να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης και εξόφλησης τους και αφορά 115 περίπου υποβολές σε σύνολο περίπου 30.000, με σύνθετα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται.
Η εκκαθάριση και πληρωμή της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουλίου ολοκληρώνεται σαφώς με καλύτερους ρυθμούς και με ελαχιστοποίηση των προβλημάτων. Μέχρι την 1/9ου σε σύνολο 31.677 υποβολών βρίσκονται σε εκκρεμότητα στην ΚΜΕΣ περίπου 600 υποβολές με προβλήματα όπως τα παραπάνω που σας αναφέραμε, τα οποία αντιμετωπίζονται και επιλύονται από τις υπηρεσίες της ΚΜΕΣ. Στις παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται οι υποβολές των συνοδευτικών έγγραφων συγκεκριμένου Φαρμακευτικού Συλλόγου που καθυστέρησαν να φτάσουν στην ΚΜΕΣ λόγω λάθους της εταιρείας ταχυμεταφορών η οποία τις συμπεριέλαβε μαζί με το φυσικό αρχείο των συνταγών του Συλλόγου!!!
Επίσης, όπως ενημερωθήκαμε για τις υποβολές που ελέγχθηκαν από την ΚΜΕΣ και προωθήθηκαν για άντληση ασφαλιστικών και φορολογικών ενημεροτήτων, μόλις το 0,8% αυτών είχαν τελικά πρόβλημα και αυτό λόγω οφειλών.
Επειδή τα μεγαλύτερα προβλήματα παρουσιάζονται στην αναντιστοιχία του αιτούμενου ποσού των τιμολογίων σε σχέση με αυτά που πιστοποιεί η ΚΜΕΣ, ζητήσαμε η οριστικοποίηση των φαρμακείων μέσω των προγραμμάτων στην πύλη της ΚΜΕΣ, να υλοποιείται μόνο όταν υπάρχει συμφωνία του αιτούμενο ποσού με αυτό που αντλεί η ΚΜΕΣ μέσω της ΗΔΙΚΑ. Με αυτό τον τρόπο θα εξαλειφθεί η πλειοψηφία των προβλημάτων που παρατηρήθηκαν κατά τον έλεγχο για την πληρωμή της προκαταβολής του 95%.
Στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο ήδη συγκροτείται ειδικό τμήμα που θα ασχολείται με τις υποβολές των συνταγών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι κατά τον έλεγχο της υποβολής τους.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ |
Επιστολή ΠΦΣ για την αδυναμία εξόφλησης φαρμακοποιών λόγω δυσλειτουργιών στην άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από τον ΕΦΚΑ ενώ είναι ασφαλιστικά ενήμεροι |
|
|
|
Τετάρτη, 31 Αύγουστος 2022 06:23 |
Αθήνα, 30 Αυγούστου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3554
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς : Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων , κος Κωστής Χατζηδάκης
Υπουργός Υγείας κος Αθανάσιος Πλεύρης
Κοιν. : Διοικητής ΕΦΚΑ, κος Δουφεξής Παναγιώτης
Διοικήτρια ΕΟΠΥΥ ,κα Θεανώ Καρποδίνη
Θέμα: «Αδυναμία εξόφλησης φαρμακοποιών για δαπάνες ΕΟΠΥΥ λόγω δυσλειτουργιών στην άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από τον ΕΦΚΑ ενώ είναι ασφαλιστικά ενήμεροι»
Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,
Κατά την εκκαθάριση – πληρωμή συνταγών ΕΟΠΥΥ Ιουνίου, παρουσιάστηκαν εκτεταμένα προβλήματα σχετικά με την αυτόματη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από την πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ, τα οποία αποδόθηκαν στην δυσλειτουργία ηλεκτρονικής διασύνδεσης της πλατφόρμας του ΕΦΚΑ με τον ΕΟΠΥΥ μέσω της εταιρείας Intrasoft, η οποία είναι υπεύθυνη για τη συγκεκριμένη διαδικασία στα πλαίσια της εκκαθάρισης των συνταγών φαρμάκου βάσει του Τακτικού Ελέγχου.
Το πρόβλημα δημιούργησε καθυστερήσεις στην πληρωμή των φαρμακείων πέραν της ημερομηνίας που βάσει της συμβατικής του υποχρέωσης όφειλε να πληρώσει ο ΕΟΠΥΥ. Πολλοί συνάδελφοι φαρμακοποιοί ταλαιπωρήθηκαν τότε, διότι τους ζητήθηκε να προσκομίσουν ασφαλιστική ενημερότητα στις κατά τόπους ΠΕΔΙ προκειμένου να μπορέσουν να πληρωθούν, ενώ οι ίδιοι αλλά και η εταιρεία INTRASOFT διαπίστωναν ότι την ίδια χρονική στιγμή που το σύστημα αδυνατούσε να αντλήσει την ενημερότητα, ήταν ασφαλιστικά ενήμεροι.
Και ενώ είχαμε λάβει όλες τις διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα της διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας είχαν επιλυθεί, εντούτοις κατά την επόμενη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων για την πληρωμή συνταγών μηνός Ιουλίου, αυτά εμφανίστηκαν εκ νέου σε μεγαλύτερη έκταση, με αποτέλεσμα εκατοντάδες φαρμακοποιοί να λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα για την προσκόμιση ασφαλιστικών ενημεροτήτων στις ΠΕΔΙ καθιστώντας την διαδικασία της πληρωμής τους μη εφαρμόσιμη.
Κύριοι Υπουργοί ,
Αδυνατούμε να υποστούμε νέες καθυστερήσεις στην πληρωμή μας, όπως και νέες ταλαιπωρίες των συναδέλφων με αποστολές ασφαλιστικών ενημεροτήτων που θα έπρεπε να αντλούνται αυτόματα από το σύστημα !!
Η αντιμετώπιση του προβλήματος από το Διοικητή του ΕΦΚΑ, κ. Δουφεξή Παναγιώτη, με την οδηγία ότι οι ασφαλιστικές ενημερότητες μπορούν να αποσταλούν ιδιοχείρως από τους Φαρμακοποιούς , δεν συνάδει με το πνεύμα εκσυγχρονισμού και διευκόλυνσης των διαδικασιών που θέλουμε να πιστεύουμε ότι χαρακτηρίζουν τα υπουργεία αρμοδιότητάς σας.
Σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα άντλησης ασφαλιστικών ενημεροτήτων μέχρι αύριο 31 Αυγούστου, θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε όλους τους εμπλεκόμενους στην διαδικασία αυτή καθώς θα οδηγηθούμε σε νέα καθυστέρηση της πληρωμής των φαρμακοποιών αυτών και σε μη αναστρέψιμες οικονομικές συνέπειες για την βιωσιμότητα των φαρμακείων τους.
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για όλα αυτά τα προβλήματα, που παρεμποδίζουν την ομαλή πορεία και καθυστερούν την εκκαθάριση, δημιουργώντας ανασφάλεια και εύλογες απορίες στον κλάδο μας.
Με Εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Βαλτάς Σεραφείμ Ζήκας |
|
|