ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΕΟΠΥΥ: ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ \(20/1/2012)
Όπως γνωρίζετε, ο ΕΟΠΥΥ αποτελείται από τα ταμεία ΟΓΑ, ΙΚΑ, ΟΠΑΔ, ΤΥΔΚΥ, ΟΑΕΕ.
Ζητήσαμε από τη φαρμακευτική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ, να οριστικοποιήσει τους κανόνες συνταγογράφησης για όλα τα ταμεία που αποτελούν τον Οργανισμό, με συγκεκριμένες ερωτήσεις προς απάντηση. Η φαρμακευτική υπηρεσία μας απάντησε εγγράφως τα κάτωθι: Αναλώσιμα του διαβήτη: Χορηγούνται με τον ίδιο τρόπο που χορηγούνταν μέχρι τώρα στο ΙΚΑ για όλα τα ταμεία του ΕΟΠΥΥ (ΟΓΑ, ΙΚΑ, ΟΠΑΔ, ΤΥΔΚΥ, ΟΑΕΕ). Α) μαζί με αντιδιαβητική αγωγή (δισκία ή ινσουλίνη). Β) χωρίς αντιδιαβητική αγωγή, αρκεί να επισυνάπτεται γνωμάτευση του θεράποντα ιατρού. Υλικά κολοστομίας: Καταργήθηκαν οι διαφορετικές διαδικασίες χορήγησης που ακολουθούσαν τα εντασσόμενα ταμεία, όπως η χορήγηση οστομικών υλικών με συνταγές για ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ. Συνεπώς για την χορήγηση των υλικών κολοστομίας δεν ακολουθείται πλέον η διαδικασία που ίσχυε στον ΟΠΑΔ και δεν κατατίθενται εντολές με τον λογαριασμό του φαρμακείου. Η χορήγηση αναλώσιμου υγειονομικού υλικού γίνεται με απόδειξη λιανικής πώλησης από το φαρμακείο. Συγκεκριμένα: Για την αποζημίωση του χορηγούμενου αναλώσιμου υλικού απαιτείται: - Έκδοση ιατρικής γνωμάτευσης από τον θεράποντα ιατρό και καταχώρηση στο βιβλιάριο υγείας του ασφαλισμένου. - Έγκριση από ελεγκτή ιατρό - Απόδειξή λιανικής πώλησης ή τιμολόγιο – δελτίο αποστολής για την αγορά των υλικών, όπου θα σημειώνεται η περιγραφή των υλικών, η ποσότητα και η αξία ανά τεμάχιο και επί των οποίων θα πρέπει να επικολληθούν οι αυτοκόλλητοι γραμμωτοί κώδικές που υποχρεωτικά φέρουν τα υλικά. - Αίτηση κατάθεσης δικαιολογητικών.
Επισημαίνουμε ότι τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αποζημίωση αναλώσιμου υγειονομικού υλικού, προϊόντων ειδικής διατροφής, διαλύματα και εξαρτήματα περιτοναϊκής κάθαρσης και τα αναλώσιμα του διαβήτη θα υποβάλλονται από τους ασφαλισμένους στις υπηρεσίες των ταμείων τους που υπέβαλαν στο παρελθόν οι ασφαλισμένοι. Το ποσό της εκκαθάρισης θα κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό του ασφαλισμένου. Θετική Λίστα: Σύμφωνα με το σχετικό 3 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, η κοινή υπουργική απόφαση για τον θετικό κατάλογο συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΦΕΚ Β 2141 / 2011) τέθηκε σε εφαρμογή από 15-11-2011. (σημείωση Φ.Σ.Α.: Ο Φ.Σ.Α με έγγραφό του στον Υπ. Κ. Κουτρουμάνη, επεσήμανε το χάος που έχει δημιουργηθεί με αυτή την απόφαση αφού με την εφαρμογή της θετικής λίστας, δεν έχει ανακληθεί η αρνητική, ούτε έχει προσδιορισθεί ο τρόπος χορήγησης των φαρμάκων που δεν είναι ούτε στη θετική ούτε στην αρνητική λίστα. Αναμένεται απάντηση για να σας ενημερώσουμε). Δίμηνες Συνταγές: Οι δίμηνες συνταγές χρειάζονται θεώρηση στην περίπτωση χειρόγραφών συνταγών, οι ηλεκτρονικές δεν χρειάζονται θεώρηση εφόσον εκτελεστούν ηλεκτρονικά από το φαρμακείο. Δίμηνες συνταγές εκδίδονται με βάση το ΠΔ 121/ 2008. Ηλεκτρονική συνταγογράφηση: Προέκυψε θέμα με το «Στερείται» που τοποθετούν τα φαρμακεία του ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ στις ηλεκτρονικές συνταγές. Όταν ο φαρμακοποιός προβαίνει στην εκτέλεση μιας τέτοιας συνταγής ηλεκτρονικά, το σύστημα του δηλώνει ότι δεν μπορεί να την εκτελέσει, αν δεν έχει το στερείται με ηλεκτρονικό τρόπο επί της συνταγής. Ο ΕΟΠΥΥ μας απάντησε ότι μέχρι την επίλυση του θέματος από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, είναι δυνατόν να γίνεται χειρόγραφη εκτέλεση των εν λόγω συνταγών. Υπενθυμίζουμε ότι όλες οι συνταγές που εκτελούνται δεν εξαιρούνται της υποχρέωσης της θεώρησης. Σφραγίδες ιατρών: Μέχρι την έκδοση ενιαίου τύπου σφραγίδας όλοι οι ιατροί που έχουν αποδεχτεί την σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ, μπορούν να συνταγογραφούν σφραγίζοντας με σφραγίδες των ταμείων με τα οποία ήταν συμβεβλημένοι. Παλαιά συνταγολόγια: Από 1-1-2012 καταργούνται τα συνταγολόγια για τους ασφαλισμένους ΟΓΑ και ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ σε συνέχεια της κατάργησης συνταγολογίων ΟΠΑΔ και ΟΑΕΕ. Η συνταγογράφηση γίνεται χρησιμοποιώντας το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ή όπου δεν είναι εφικτό χειρόγραφα στο ενιαίου τύπου συνταγολόγιο. Συνταγές στα παλαιού τύπου συνταγολόγια (απλές ή τρίμηνες επαναλαμβανόμενες) εκτελούνται κανονικά στην περίπτωση που έχουν εκδοθεί μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2011. Ειδικότερα σε περίπτωση εκτέλεσης συνταγών παλαιού τύπου από τα φαρμακεία μέχρι τις 5-1-2012 για τον ΟΓΑ και 12-1-2012 για τον ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ, δεν θα περικοπούν, ικανοποιώντας σχετικό αίτημα του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου από 17-1-2011. Όσον αφορά το έγγραφο που αποστείλαμε στον ΕΟΠΥΥ για να μας χορηγήσει βεβαιώσεις για τα rebate που κρατήθηκαν για το 2011, από τα ταμεία που τον αποτελούν, ο ΕΟΠΥΥ μας απάντησε ότι, οι ΦΚΑ τον μήνα Ιανουάριο κάθε έτους χορηγούν βεβαιώσεις για το σύνολο των επιστροφών του έτους του κάθε φαρμακείου για φορολογική χρήση. Ως εκ τούτου η έκδοση βεβαιώσεων τον μήνα Ιανουάριο είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία, ωστόσο γίνεται προσπάθεια να χορηγούνται το συντομότερο δυνατόν. 1. Οι Ηλεκτρονικές συνταγές που περιέχουν ΦΥΚ και δεν εκτελούνται στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, όπως και με τις χειρόγραφες τέτοιου τύπου συνταγές με ΦΥΚ, απαιτείται η αναγραφή της ένδειξης .Επειδή τα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ δεν έχουν την δυνατότητα να γράψουν την ένδειξη ηλεκτρονικά αλλά μόνο χειρόγραφα , οι ηλεκτρονικές αυτού του τύπου συνταγές θα εκτελούνται και θα καταχωρούνται χειρόγραφα.
2. Σας υπενθυμίζουμε πώς μία ηλεκτρονική συνταγή που δεν έχει καταχωρηθεί ηλεκτρονικά θεωρείται χειρόγραφη, εκτελείται και καταχωρείται σαν χειρόγραφη και υπόκειται στις προϋποθέσεις των χειρόγραφων συνταγών. Επομένως χρειάζεται θεώρηση όπου αυτή απαιτείται. |