Γενικές ειδήσεις
ΠΦΣ: Δυνατότητα συνολικής ακύρωσης μιας συνταγής έως την δεύτερη εργάσιμη μέρα του επόμενου μήνα PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 07:10
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΝΠΔΔ

Αθήνα, 1 Σεπτεμβρίου 2022

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Κατόπιν αιτήματος του ΠΦΣ, η ΗΔΙΚΑ μάς ενημέρωσε ότι έθεσε σε παραγωγική λειτουργία από σήμερα το πρωί τη δυνατότητα συνολικής ακύρωσης μιας συνταγής έως την δεύτερη εργάσιμη μέρα του επόμενου μήνα.

Επομένως μια συνταγή που εκτελέσαμε εντός του Αυγούστου δύναται να ακυρωθεί έως και αύριο (02/09/2022) και προφανώς να εκτελεστεί ξανά εφόοσν η λήξη όλων των συνταγών είναι, όπως γνωρίζουμε, έως και τις 30/09/2022.

Εκ του ΠΦΣ

 
 
 
 
Ενημέρωση για τα προβλήματα που κατέγραψε η ΚΜΕΣ στις υποβολές μηνός Ιουνίου και Ιουλίου PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 02 Σεπτέμβριος 2022 07:09

Αθήνα,  1 Σεπτεμβρίου 2022

Αριθμ. Πρωτ. 3600

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου υποβολής συνταγών μηνός Ιουνίου βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η εξόφληση όλων των φαρμακείων, εκτός από ειδικές περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται μια διαδικασία εκ μέρους των  φαρμακοποιών, οι οποίοι ενημερώνονται σχετικά από την ΚΜΕΣ.

Ο έλεγχος μηνός Ιουνίου, παρόλο ότι το 92% των υποβολών εξοφλήθηκε στις 10 Αυγούστου, παρουσίασε σοβαρότατα προβλήματα καθόσον η διαδικασία ήταν πρωτόγνωρη για όλους και έγινε μέσα στον μήνα Αύγουστο όπου οι περισσότερες υπηρεσίες αλλά και οι δύο εταιρείες πληροφοριακών συστημάτων που εμπλέκονται στις διαδικασίες, Unisystems & Intrasoft,  υπολειτουργούσαν λόγω των καλοκαιρινών αδειών.

Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε πρόβλημα κατά την άντληση των ασφαλιστικών ενημεροτήτων και ενώ ο φαρμακοποιός μπορούσε να την αντλήσει κανονικά, η αυτόματη άντληση από την διασύνδεση ΕΦΚΑ – ΕΟΠΥΥ δεν ήταν δυνατή. Μετά από εμπεριστατωμένο έλεγχο στα τέλη Αυγούστου και κατόπιν έντονης διαμαρτυρίας του ΠΦΣ καθώς το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε για έναν αριθμό φαρμακείων και για τις συνταγές μηνός Ιουλίου, τελικά αυτό επιλύθηκε.

Όμως συνάδελφοι, παρόλο που σίγουρα υπήρχαν περιπτώσεις που λόγω αστοχιών του συστήματος του ΕΟΠΥΥ δεν προχωρούσε η διαδικασία πληρωμής φαρμακείων, η πλειοψηφία των περιπτώσεων καθυστέρησης των πληρωμών τους, ήταν από λάθη των ιδίων των φαρμακείων. Το σύστημα ελέγχου συνταγών είναι αυτοματοποιημένο και η πλειοψηφία των υποβολών ελέγχεται αυτόματα ώστε στην περίπτωση που ο έλεγχος αυτός διαπιστώνει σφάλμα, τότε η υποβολή προχωρά σε έλεγχο από φυσικό πρόσωπο.

Κωδικοποίηση των κυρίων λαθών κατά την υποβολή του 06/2022 προκειμένου να μην επαναληφθούν

  1. Έκδοση τιμολογίου  παροχής υπηρεσιών για τα φάρμακα , τα εμβόλια κλπ. αντί για τιμολόγιο πώλησης.
  2. Έκδοση πιστωτικών τιμολογίων αντί τιμολογίων πώλησης.
  3. Έκδοση πιστωτικών τιμολογίων με ποσά μεγαλύτερα από το τιμολόγιο πώλησης.
  4. Έκδοση λανθασμένου τιμολογίου πώλησης και ακύρωσή του με πιστωτικό τιμολόγιο, τα οποία δεν στάλθηκαν στην ΚΜΕΣ ενώ δηλώθηκαν ως πλήθος τιμολογίων στη ΣΣΥ.
  5. Αποστολή ηλεκτρονικού αρχείου συνταγών που από λάθος απεστάλη για συνταγές Ιουλίου, ενώ το φυσικό αρχείο συνταγών που απεστάλη και τα ποσά που δηλώθηκαν αφορούσαν τον μήνα Ιούνιο.
  6. Αποστολή μέρους του ηλεκτρονικού αρχείου συνταγών με αποτέλεσμα να μην συμφωνούν με τον αριθμό των συνταγών του φυσικού αρχείου.
  7. Πλήρη ασυμφωνία Του ΣΣΥ (ποσά τιμολογίων, αριθμός τιμολογίων κλπ )με αυτά που υπάρχουν στο φυσικό αρχείο.
  8. Δεν ολοκληρώθηκε η οριστικοποίηση της υποβολής και δεν εκδόθηκε ΣΣΥ.
  9. Αναντιστοιχία του αριθμού των τιμολογίων που δηλώθηκε με τον αριθμό των τιμολόγιων του φυσικού αρχείου που απεστάλη. Εφόσον τα ποσά των τιμολογίων συμφωνούν με το αιτούμενο ποσό, η διαδικασία εκκαθάρισης και πληρωμής ολοκληρώνεται.
  10. Ασυμφωνία ποσού που αιτείται το φαρμακείο, σε σχέση με το ποσό που υπολογίζει η ΚΜΕΣ μετά από άντληση από την ΗΔΙΚΑ και άθροιση των συνταγών που στάλθηκαν ως αριθμοί μέσα από τα προγράμματα.
  11. Μεγάλος αριθμός φαρμακείων που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό πρόγραμμα, δεν απέστειλαν ηλεκτρονικά τους μοναδικούς αριθμούς των εκτελεσμένων συνταγών. Για τις περιπτώσεις αυτές το φυσικό αρχείο των συνταγών δεν δύναται να ελεγχθεί.
  1. Λανθασμένα τιμολόγια, όπως λανθασμένη σειρά τιμολογίου, λανθασμένη αναγραφή αριθμού τιμολογίου (πχ όταν μπαίνει επιπλέον μια τελεία, το σύστημα βγάζει αυτόματα απέξω την υποβολή για έλεγχο από φυσικό πρόσωπο)
  2. Φαρμακεία που το σύστημα δεν αναγνωρίζει τη σύμβαση τους γιατί δεν υπάρχει.
  3. Φαρμακεία που είχαν τροποποίηση της σύμβασής τους εντός του μήνα υποβολής και κατέθεσαν λανθασμένα τιμολόγια.

Εκτός από τις περιπτώσεις αυτές, υπάρχουν συνάδελφοι που κοστολογούν χειρόγραφα τις συνταγές χρησιμοποιώντας τιμοκατάλογο και αριθμομηχανή και εκδίδουν χειρόγραφη συγκεντρωτική κατάσταση(!) και φυσικά ο ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να προχωρήσει στην εξόφληση τους.

Το σοβαρότατο πρόβλημα των μερικών εκτελέσεων που οφειλόταν στη λάθος αρίθμηση από συγκεκριμένο μηχανογραφικό πρόγραμμα επιλύθηκε μεν αλλά οδήγησε σε καθυστέρηση  της εκκαθάρισης & πληρωμής της προκαταβολής του 95% σε μεγάλο αριθμό συνεργαζόμενων με τα προγράμματα φαρμακείων.  Υπήρχαν προγράμματα που έδιναν τη δυνατότητα προχορήγησης φαρμάκων και προεκτελέσεων τρίμηνων και εξάμηνων συνταγών, ενσωματώνοντας αυτές στο σύστημα συνταγών του ΕΟΠΥΥ και εκδίδοντας τιμολόγια για αυτά, με αποτέλεσμα τα ποσά που αιτούνταν να διαφέρουν από τις πραγματικές συνταγές που είχαν εκτελεστεί μέσω της ΗΔΙΚΑ.

Επίσης, υπήρχαν φαρμακεία για τα οποία το ποσό που πρόκυπτε από την άντληση των μοναδικών αριθμών των συνταγών που αποστείλαμε μέσω της ΗΔΙΚΑ διέφερε από το ποσό που πρόκυπτε από το μηχανογραφικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, υπήρχαν μηχανογραφικά προγράμματα που δεν αντλούσαν το ποσό της εκτελεσμένης συνταγής από την ΗΔΙΚΑ αλλά το ποσό της συνταγής υπολογίζεται μέσω δικού τους συστήματος. Οι διαφορές τιμών που παρατηρήθηκαν οφείλονται στο γεγονός ότι ορισμένα προγράμματα δεν ενημερώνονταν άμεσα για τις αλλαγές τιμών της ΗΔΙΚΑ  ενώ υπήρξε και αργοπορία στην ενεργοποίηση της αναβάθμισης στο μηχανογραφικό του σύστημα από τα φαρμακεία, με αποτέλεσμα άλλο να είναι το ποσό της συνταγής που υπολογίζει η ΗΔΙΚΑ και άλλο το ποσό που υπολογίζεται  μέσω του προγράμματος.

Για τα φαρμακεία που είναι αδύνατη η εξόφληση χωρίς την αποστολή νέων τιμολογίων,(απαιτείται άνοιγμα της υποβολής και νέα οριστικοποίηση λόγω  πολλαπλών λαθών),  η ΚΜΕΣ έχει ξεκινήσει επικοινωνία μαζί τους ώστε να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης και εξόφλησης τους και αφορά 115 περίπου υποβολές σε σύνολο περίπου 30.000, με σύνθετα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται.

Η εκκαθάριση και πληρωμή της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουλίου ολοκληρώνεται σαφώς με καλύτερους ρυθμούς και με ελαχιστοποίηση των προβλημάτων. Μέχρι την 1/9ου σε σύνολο 31.677 υποβολών βρίσκονται σε εκκρεμότητα στην ΚΜΕΣ περίπου 600 υποβολές με προβλήματα όπως τα παραπάνω που σας αναφέραμε, τα οποία αντιμετωπίζονται και επιλύονται από τις υπηρεσίες της ΚΜΕΣ. Στις παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται οι υποβολές των συνοδευτικών έγγραφων συγκεκριμένου Φαρμακευτικού Συλλόγου που καθυστέρησαν να φτάσουν στην ΚΜΕΣ λόγω λάθους της εταιρείας ταχυμεταφορών η οποία τις συμπεριέλαβε μαζί με το φυσικό αρχείο των συνταγών του Συλλόγου!!!

Επίσης, όπως ενημερωθήκαμε για τις υποβολές που ελέγχθηκαν από την ΚΜΕΣ και προωθήθηκαν για άντληση ασφαλιστικών και φορολογικών ενημεροτήτων, μόλις το 0,8% αυτών είχαν τελικά πρόβλημα και αυτό λόγω οφειλών.

Επειδή τα μεγαλύτερα προβλήματα παρουσιάζονται στην αναντιστοιχία του αιτούμενου ποσού των τιμολογίων σε σχέση με αυτά που πιστοποιεί η ΚΜΕΣ,  ζητήσαμε η οριστικοποίηση των φαρμακείων μέσω των προγραμμάτων στην πύλη της  ΚΜΕΣ, να υλοποιείται μόνο όταν υπάρχει συμφωνία του αιτούμενο ποσού με αυτό που αντλεί η ΚΜΕΣ μέσω της ΗΔΙΚΑ. Με αυτό τον τρόπο θα εξαλειφθεί η πλειοψηφία των προβλημάτων  που παρατηρήθηκαν κατά τον έλεγχο για την πληρωμή της προκαταβολής του 95%.

Στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο ήδη συγκροτείται ειδικό τμήμα που θα ασχολείται με τις υποβολές των συνταγών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι κατά τον έλεγχο της υποβολής τους.

Με Εκτίμηση,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                              Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ                               ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ

 
Επιστολή ΠΦΣ για την αδυναμία εξόφλησης φαρμακοποιών λόγω δυσλειτουργιών στην άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από τον ΕΦΚΑ ενώ είναι ασφαλιστικά ενήμεροι PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 31 Αύγουστος 2022 06:23

Αθήνα,  30 Αυγούστου 2022

Αριθμ. Πρωτ. 3554

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Προς : Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων , κος Κωστής Χατζηδάκης

              Υπουργός Υγείας κος Αθανάσιος Πλεύρης

Κοιν. :  Διοικητής ΕΦΚΑ, κος Δουφεξής Παναγιώτης

               Διοικήτρια ΕΟΠΥΥ ,κα Θεανώ Καρποδίνη

 

Θέμα: «Αδυναμία εξόφλησης φαρμακοποιών για δαπάνες ΕΟΠΥΥ λόγω δυσλειτουργιών στην άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από τον ΕΦΚΑ ενώ είναι ασφαλιστικά ενήμεροι»

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,

Κατά την εκκαθάριση – πληρωμή συνταγών ΕΟΠΥΥ Ιουνίου,  παρουσιάστηκαν εκτεταμένα προβλήματα σχετικά με την αυτόματη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων από την πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ, τα οποία αποδόθηκαν στην δυσλειτουργία ηλεκτρονικής διασύνδεσης της πλατφόρμας του ΕΦΚΑ με τον ΕΟΠΥΥ μέσω της εταιρείας Intrasoft, η οποία είναι υπεύθυνη για τη συγκεκριμένη διαδικασία στα πλαίσια της εκκαθάρισης των συνταγών φαρμάκου βάσει του Τακτικού Ελέγχου.

Το πρόβλημα δημιούργησε καθυστερήσεις στην πληρωμή των φαρμακείων πέραν της ημερομηνίας που βάσει της συμβατικής του υποχρέωσης  όφειλε να πληρώσει ο ΕΟΠΥΥ. Πολλοί συνάδελφοι φαρμακοποιοί ταλαιπωρήθηκαν τότε, διότι τους ζητήθηκε να προσκομίσουν ασφαλιστική ενημερότητα στις κατά τόπους ΠΕΔΙ προκειμένου να μπορέσουν να πληρωθούν, ενώ οι ίδιοι αλλά και η εταιρεία INTRASOFT διαπίστωναν  ότι την ίδια χρονική στιγμή που το σύστημα αδυνατούσε να αντλήσει την ενημερότητα, ήταν ασφαλιστικά ενήμεροι.

Και ενώ είχαμε λάβει όλες τις διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα της διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας είχαν επιλυθεί, εντούτοις κατά την επόμενη άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων για την πληρωμή  συνταγών μηνός Ιουλίου, αυτά εμφανίστηκαν εκ νέου σε μεγαλύτερη έκταση, με αποτέλεσμα εκατοντάδες φαρμακοποιοί να λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα για την προσκόμιση ασφαλιστικών ενημεροτήτων στις ΠΕΔΙ καθιστώντας την διαδικασία της πληρωμής τους μη εφαρμόσιμη.

Κύριοι Υπουργοί ,

Αδυνατούμε να υποστούμε νέες καθυστερήσεις στην πληρωμή μας, όπως και νέες ταλαιπωρίες των συναδέλφων με αποστολές ασφαλιστικών ενημεροτήτων που θα έπρεπε να αντλούνται αυτόματα από το σύστημα !!

Η αντιμετώπιση του προβλήματος από το Διοικητή του ΕΦΚΑ, κ.  Δουφεξή Παναγιώτη, με την οδηγία ότι οι ασφαλιστικές ενημερότητες μπορούν να αποσταλούν ιδιοχείρως  από τους Φαρμακοποιούς , δεν συνάδει με το πνεύμα εκσυγχρονισμού και διευκόλυνσης των διαδικασιών που θέλουμε να πιστεύουμε ότι χαρακτηρίζουν τα υπουργεία αρμοδιότητάς  σας.

Σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα άντλησης ασφαλιστικών ενημεροτήτων μέχρι αύριο 31 Αυγούστου,  θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε όλους τους εμπλεκόμενους στην διαδικασία αυτή καθώς θα οδηγηθούμε σε νέα καθυστέρηση της πληρωμής των φαρμακοποιών αυτών και σε μη αναστρέψιμες οικονομικές συνέπειες για την βιωσιμότητα των φαρμακείων τους.

Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για όλα αυτά τα προβλήματα, που παρεμποδίζουν την ομαλή πορεία και καθυστερούν την εκκαθάριση, δημιουργώντας ανασφάλεια και εύλογες απορίες στον κλάδο μας.

Με Εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βαλτάς                             Σεραφείμ Ζήκας

 
Νεότερη ενημέρωση για την πορεία πληρωμής της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουνίου για τα φαρμακεία που δεν εξοφλήθηκαν και με τη 2η πληρωμή PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 19 Αύγουστος 2022 13:14
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΝΠΔΔ

Αθήνα, 16 Αυγούστου 2022

Αριθμ. Πρωτ. 3396

Προς : Φαρμακευτικούς Συλλόγους της χώρας

 

Θέμα: «Νεότερη ενημέρωση για την πορεία πληρωμής της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουνίου για τα φαρμακεία που δεν εξοφλήθηκαν και με τη 2η πληρωμή (διαφορές στα τιμολόγια, λανθασμένα τιμολόγια και άλλοι λόγοι)»

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Όπως ενημερωθήκαμε από την ΚΜΕΣ, κατά τον έλεγχο των συνοδευτικών εγγράφων των υποβολών και των αυτοματοποιημένων ελέγχων τους οποίους διενεργεί, κατόπιν παρεμβάσεών μας και των οδηγιών για τη διευκόλυνση και επιτάχυνση των διαδικασιών εκκαθάρισης οι οποίες δόθηκαν από τη φαρμακευτική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ, μετά και την τελευταία πληρωμή (δεύτερη) η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή το απόγευμα σε ατομικούς και διανεμητικούς λογαριασμούς, παραμένουν τελικά 335 υποβολές με διαφορές που αφορούν από 50 έως 1000 ευρώ, μεταξύ του ποσού που προκύπτει από την άθροιση των αιτούμενων ποσών των συνταγών που εκτελέστηκαν από τα προγράμματα μέσω της ΗΔΙΚΑ, σε σχέση με το αιτούμενο ποσό των τιμολογίων των υποβολών, όπως φάρμακα, εμβόλια κλπ. (διαφορές 50-100 ευρώ αντιστοιχούν σε 140 υποβολές και από 100-200 ευρώ αφορούν 160 υποβολές).

Για τους συναδέλφους με διαφορά ποσού τιμολογίων από 50-1000 ευρώ, προχωράει άμεσα η εξόφλησή τους με περικοπή του ποσού της διαφοράς που προκύπτει.

Επίσης, υπάρχουν 26 υποβολές με διαφορά ποσού η οποία είναι άνω των 1000 ευρώ, για τους οποίους θα υπάρξει επικοινωνία της ΚΜΕΣ με τα  συγκεκριμένα φαρμακεία και μετά θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή.

Προσοχή για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις δίνεται δικαίωμα ένστασης με ηλεκτρονική υποβολή μετά από ενημέρωση που θα υπάρξει από την ΚΜΕΣ.

Ακόμη, υπάρχουν περίπου 80-85 φαρμακεία τα οποία κατέθεσαν λιγότερα τιμολόγια σε σχέση με τις υποβολές, είτε ελλιπή τιμολόγια, είτε πιστωτικά μόνο τιμολόγια Για τις ανωτέρω περιπτώσεις ξεκίνησε επικοινωνία της ΚΜΕΣ με τα φαρμακεία για να αποστείλουν διορθωμένα τιμολόγια ώστε να προχωρήσει  η πληρωμή τους.

Για τα φαρμακεία που δεν αντλήθηκε η ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα με υπαιτιότητα των φαρμακοποιών – πχ. καθυστερημένη πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών μετά την 1η/8ου, οφειλές αναρτημένες στο ΚΕΑΟ, οφειλές στην εφορία κλπ. – παρακαλούμε να προσκομίσουν άμεσα την φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα στην τοπική ΠΕΔΙ, προκειμένου  να αποσταλούν ηλεκτρονικά στην Οικονομική Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ για να ενταχθούν στην επόμενη πληρωμή. Στόχος είναι οι πληρωμές να γίνονται μια φορά την εβδομάδα έως ότου επιλυθούν τα ανωτέρω προβλήματα.

Για τις εκχωρήσεις και  παρακρατήσεις η διαδικασία, όπως προβλέπεται από την Νομοθεσία, θα γίνει μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων.

Με εκτίμηση,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                              Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ                               ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ

 
Ενημέρωση για την πορεία πληρωμής της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουνίου PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 11 Αύγουστος 2022 09:25

Αθήνα, 10 Αυγούστου  2022

Αρ. Πρωτ. 3338

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Θέμα: «Ενημέρωση για την πορεία πληρωμής της προκαταβολής του 95% μηνός Ιουνίου»

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Χθες στις 9 η ώρα το πρωί, ο Πρόεδρος του ΠΦΣ κ. Βαλτάς, μαζί με το Γενικό Γραμματέα κ. Ζήκα επισκέφτηκαν τον ΕΟΠΥΥ για να ενημερωθούν από τον Γενικό Διευθυντή κ. Αγγούρη και από τον Οικονομικό Διευθυντή κ. Ψυχογιό για τις τελικές διαδικασίες που αφορούν την έκδοση του εντάλματος του 95%.

Το αρχείο για πληρωμή των συνταγών Ιουνίου, που περιλαμβάνει το 93% των υποβολών των φαρμακείων, εστάλη στην τράπεζα της Ελλάδας και τα χρήματα θα είναι διαθέσιμα αργά το απόγευμα ή αύριο το πρωί, στους λογαριασμούς των φαρμακείων και στους Διανεμητικούς λογαριασμούς των Συλλόγων.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίας μας στον ΕΟΠΥΥ συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του ελέγχου των συνοδευτικών εγγράφων από την ΚΜΕΣ αλλά και των προβλημάτων που εμφανίστηκαν κατά την οριστικοποίηση των υποβολών και κατά την άντληση των ασφαλιστικών και φορολογικών ενημεροτήτων.

Συγκεκριμένα:

Α) Για ένα αριθμό συναδέλφων υπήρχε αδυναμία άντλησης ασφαλιστικής ενημερότητας από το σύστημα ΕΦΚΑ – ΕΟΠΥΥ λόγω προβλημάτων στη διασύνδεση των δύο συστημάτων (ενώ ο φαρμακοποιός από μόνος του μπορούσε να την αντλήσει). Το πρόβλημα όπως μας διαβεβαίωσε ο γενικός Διευθυντής κ. Αγγούρης έχει επιλυθεί από σήμερα το πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι θα γίνει νέα άντληση ασφαλιστικών ενημεροτήτων για τα φαρμακεία τα οποία παρουσίαζαν το πρόβλημα.

Για τα φαρμακεία αυτά, των οποίων η άντληση των φορολογικών ενημεροτήτων θα γίνει σήμερα, μαζί με εκείνα τα φαρμακεία που μετά από ενδελεχή έλεγχο των τιμολογίων τους τελικά επιλύθηκαν τα τυπικά προβλήματα τα οποία παρουσίαζαν, η οριστικοποίηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή το απόγευμα και η πληρωμή θα γίνει αρχές της επόμενης εβδομάδας (η οικονομική υπηρεσία υπολογίζει ότι θα οριστικοποιήσει φαρμακεία με τέτοια προβλήματα με σύνολο υποβολών  1250)

 

B) Για φαρμακεία των οποίων εστάλη καθυστερημένα ή χάθηκε το πρωτότυπο αρχείο των συνοδευτικών εγγράφων και ανασυντάχθηκε από τα αντίγραφα των τιμολογίων τα οποία βρίσκονταν εντός του φυσικού αρχείου των συνταγών, θα δοθεί εντολή νέας οριστικοποίησης εντός της άλλης εβδομάδας (ελάχιστος αριθμός φαρμακείων)

 

Γ) Φαρμακεία που εμφανίζουν παρακρατήσεις, όπως οφειλές από κατασχέσεις υπέρ τρίτων, από εκχωρήσεις υπέρ τρίτων και οφειλές υπέρ ΔΟΥ και ασφαλιστικών ταμείων, η πληρωμή τους θα πραγματοποιηθεί όπως αναφέρεται στη νομοθεσία από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις δέκα μέρες αργότερα από την πληρωμή των υπολοίπων. Μαζί με τα φαρμακεία αυτά, θα πληρωθούν και τα φαρμακεία τα οποία θα αποστείλουν ή θα προσκομίσουν στις ΠΕ.ΔΙ. τις ασφαλιστικές ή φορολογικές ενημερότητες οι οποίες δεν μπορούσαν να αντληθούν αυτόματα επειδή ο φαρμακοποιός δεν ήταν ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερος κατά την άντληση (υπολογίζουμε ότι αφορούν 350 φαρμακεία).

Δ)  Όμως αρκετά ήταν και τα ζητήματα που παρουσιάστηκαν σχετικά με το ηλεκτρονικό και φυσικό αρχείο το οποίο απέστειλαν τα φαρμακεία στην ΚΜΕΣ καθώς υπήρχαν συνάδελφοι που με δική τους  ευθύνη, οριστικοποίησαν υποβολές  με προβλήματα, όπως:

  • Λανθασμένα τιμολόγια (με λανθασμένες επωνυμίες φαρμακείων στα τιμολόγια)
  • Υποβολές χωρίς αποστολή των αντίστοιχων τιμολογίων (47 υποβολές)
  • Ασυμφωνία μεταξύ του αριθμού των συνταγών που δήλωσαν στην ΚΜΕΣ σε σχέση με το φυσικό αρχείο
  • Αιτούμενο ποσό διαφορετικό από αυτό που πρέπει να πληρωθεί το φαρμακείο (άνω των 50 ευρώ περί των 430 υποβολών )
  • Φαρμακεία που το σύστημα δεν αναγνωρίζει τη σύμβαση τους γιατί δεν υπάρχει (περίπου 100 φαρμακεία)
  • Φαρμακεία που είχαν τροποποίηση της σύμβασής τους εντός του μήνα υποβολής και κατέθεσαν λανθασμένα τιμολόγια
  • Φαρμακεία που αιτήθηκαν ποσά για συνταγές μηνός Ιουλίου
  • Φαρμακεία που αιτήθηκαν ποσά για συνταγές μηνός Απριλίου και Μάϊου
  • Διαφορές τιμολόγησης όσον αφορά τα φάρμακα του ΙΦΕΤ σε ορισμένα προγράμματα, και άλλες ακόμη περιπτώσεις τις οποίες έχουμε ζητήσει από την ΚΜΕΣ να μας κοινοποιήσει προς ενημέρωσή σας.

Διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της πολύωρης χθεσινής μας παραμονής  και στην ΚΜΕΣ την οποία επισκεφτήκαμε, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η ασυμφωνία του αριθμού των συνταγών που δηλώθηκαν μέσω των μηχανογραφικών μας συστημάτων και των συνταγών που φαίνονται ότι εκτελέστηκαν μέσω της ΗΔΙΚΑ, όπως και του δηλωθέντος αιτούμενου ποσού από το φαρμακείο σε σχέση με αυτό που προκύπτει μετά την άντληση και άθροιση των συνταγών αυτών μέσω της ΗΔΙΚΑ.

Το πρόβλημα αυτό ήταν εντονότερο για φαρμακεία που δεν έχουν μηχανογραφικά προγράμματα η πλειοψηφία των οποίων παρουσίασε διαφορές ποσών από εκατοντάδες ευρώ μέχρι χιλιάδες ευρώ.

 

Για τα φαρμακεία αυτά της περίπτωσης Δ, θα ζητηθεί από την ΚΜΕΣ να γίνουν διορθώσεις, να εκδοθούν πιστωτικά και νέα τιμολόγια και μετά να πραγματοποιηθεί η οριστικοποίηση και η πληρωμή τους. Φυσικά όλα εξαρτώνται από τα αντανακλαστικά των φαρμακείων αυτών στις απαιτούμενες διορθώσεις, ελπίζοντας ότι στο μέλλον τα λάθη θα ελαχιστοποιηθούν (κάτι παρόμοιο γίνονταν μέχρι τώρα κατά την έκδοση του εντάλματος με τις διαδικασίες του πρόχειρου λογιστικού ελέγχου. Τότε όμως υπήρχε ένα εύλογο χρονικό διάστημα 1,5 μηνός προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις, να αποσταλούν τα νέα τιμολόγια και να συμπεριληφθούν και αυτοί οι συνάδελφοι στην ενιαία πληρωμή, αφού αυτή η πληρωμή γίνονταν αργότερα).

Συνάδελφοι,

Η έκδοση του εντάλματος για τη σημερινή πληρωμή παρουσίασε πέραν των ανωτέρω ζητημάτων που σας αναλύσαμε και προβλήματα που αφορούσαν τον συνυπολογισμό του Rebate και την εξαίρεση των φαρμακείων που έχουν παρακρατήσεις καθόσον όλα τα τιμολόγια πλέον αποστέλλονται στην ΚΜΕΣ και μετά πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός, από διαφορετική εφαρμογή και υπηρεσία από αυτήν που γίνονταν μέχρι τώρα.

Είναι ένας τρόπος πληρωμής που για πρώτη φορά δοκιμάζεται, κάτω από δύσκολες συνθήκες λειτουργίας των Υπηρεσιών κατά το μήνα Αύγουστο, όπου η πλειοψηφία των υπαλλήλων απουσιάζει. Αυτό που απαιτείται εκ μέρους όλων μας για την επίτευξη της πληρωμής μας, είναι ο συντονισμός και η συνεργασία του ΠΦΣ, των ΦΣ, της ΚΜΕΣ, της ΗΔΙΚΑ, των εταιρειών Unisystems και Intrasoft που έχουν αναλάβει τη  διαδικασία εκκαθάρισης, επεξεργασίας και πληρωμής.

Θα ακολουθήσει το τρίτο στάδιο που είναι ο φαρμακευτικός και διοικητικός έλεγχος για την απόδοση του 5%. Θα παρακολουθούμε και θα επιτηρούμε στενά την όλη διαδικασία ως προς την τήρηση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών και χρονοδιαγραμμάτων, όπως έχουμε πράξει μέχρι τώρα και για τα προηγούμενα στάδια.

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Οι πληρωμές του μηνός Μαΐου και Ιουνίου εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα ημερών, όπως και το γεγονός ότι στο εξής οι λογαριασμοί των φαρμακείων θα εξοφλούνται 20-25 μέρες νωρίτερα από τη συνήθη ημερομηνία αποτελεί σημαντικό βήμα για την ρευστότητα του φαρμακείου και ελπίζουμε οι συνάδελφοι φαρμακοποιοί να την αξιοποιήσουν για την ανάπτυξή τους.

Αυτό όμως που πρέπει να κατανοήσουμε όλοι είναι ότι πρόκειται για μία πρωτόγνωρη διαδικασία όπου δοκιμάζονται ηλεκτρονικά συστήματα αυτοματοποιημένων ελέγχων,  αποστολής δεδομένων, άντλησης ενημεροτήτων (που τόσα χρόνια το ζητάγαμε) και ήταν σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν προβλήματα. Μαθαίνοντας όμως από τα καταστροφικά λάθη του παρελθόντος σχετικά με τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί, διδαχτήκαμε ότι πρέπει να επαγρυπνούμε για τα προβλήματα και να έχουμε πλήρη εικόνα και τον έλεγχο της κατάστασης, ώστε να συμβάλουμε καθοριστικά στη διευθέτηση και την επίλυσή τους.

 

Με Εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βαλτάς                             Σεραφείμ Ζήκας

 
Υπ. Υγείας: Από 1η Αυγούστου 2022 οι εγγραφές πολιτών στον προσωπικό γιατρό PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 01 Αύγουστος 2022 09:57

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Αθήνα, 28 Ιουλίου 2022

Δελτίο Τύπου

Από 1η Αυγούστου οι εγγραφές πολιτών στον προσωπικό γιατρό 

 

Τη Δευτέρα 1η Αυγούστου 2022 ανοίγει η πλατφόρμα εγγραφής σε Προσωπικό Ιατρό για τους πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους σε όλες τις περιφέρειες της χώρας πλην των Περιφερειών Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.

Ο θεσμός του Προσωπικού ιατρού είναι μία δωρεάν παροχή σε όλους τους πολίτες οι οποίοι για πρώτη φορά θα έχουν Σύμβουλο Υγείας για θέματα αγωγής, πρόληψης διάγνωσης θεραπείας και καθοδήγησης τους σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Οι υπάρχουσες σχέσεις των πολίτων με τους ιατρούς που τους παρακολουθούν δεν μεταβάλλονται ούτε και παρεμποδίζονται.

Με τον νόμο 4931/2022 ο Προσωπικός Γιατρός είναι το στήριγμα των πολιτών σε θέματα υγείας. Σε αυτόν ο πολίτης θα απευθύνεται όταν έχει κάποιο πρόβλημα υγείας. Αυτόν θα συμβουλεύεται. Από αυτόν θα παίρνει οδηγίες, κατεύθυνση, παραπεμπτικό για την επόμενη κίνηση στο Σύστημα Υγείας.

Από την πρόληψη, την ενημέρωση του ιατρικού του φακέλου, την επίσκεψη για εξέταση, τη συνταγογράφηση των αναγκαίων φαρμάκων, την παραπομπή για εξετάσεις για ειδικούς γιατρούς ή για νοσηλεία όταν υπάρχει ανάγκη.

Ο προσωπικός γιατρός θα  παρέχει ολοκληρωμένη και συνεχή φροντίδα στον πολίτη με σκοπό την πρόληψη των ασθενειών και την προαγωγή της υγείας.

Ο πολίτης εγγράφεται με ελεύθερη επιλογή σε Προσωπικό Ιατρό με τους εξής τρόπους:

1) μέσω της πλατφόρμας εγγραφής σε προσωπικό ιατρό (https://ehealth.gov.gr/p-rv/p), όπου η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και τον ΑΜΚΑ του πολίτη.

2) αυτοπροσώπως σε δομή υγείας Π.Φ.Υ. ή σε προσωπικό ιατρό, φέροντας μαζί του, τον ΑΜΚΑ του και προς απλή επίδειξη, έγγραφο ταυτοποίησης (π.χ. Δελτίο Ταυτότητας) ή φωτοαντίγραφο.

Καταληκτική ημερομηνία για τις εγγραφές των ιατρών στο θεσμό του Προσωπικού Ιατρού είναι η 5η Αυγούστου 2022.

Για τις δύο περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου οι εγγραφές των πολιτών θα ξεκινήσουν την 01/09/2022 και οι εγγραφές των ιατρών παρατείνονται μόνο για αυτές τις δύο περιοχές έως τις 31/08/2022.

 
Συστάσεις για την κατάθεση συνταγών Ιουλίου βάσει των σφαλμάτων τα οποία εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο του ΤΕΕΣ για την υποβολή του Ιουνίου PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 01 Αύγουστος 2022 06:42

Αθήνα, 29 Ιουλίου 2022

Αρ. Πρωτ. 3260

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Θέμα : «Συστάσεις για την κατάθεση συνταγών Ιουλίου βάσει σφαλμάτων τα οποία εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο του ΤΕΕΣ για την υποβολή του Ιουνίου»

 

      Αναφορικά με την πορεία εκκαθάρισης των συνταγών Ιουνίου και μετά τον πρώτο έλεγχο της ΚΜΕΣ για τα συνοδευτικά έγγραφα των λογαριασμών των φαρμακείων, ο οποίος βάσει όσων έχουν παρουσιαστεί για τον Τακτικό έλεγχο περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των στοιχείων του λογαριασμού (τιμολόγια, ΣΣΥ) , ελέγχους πληρότητας και ορθότητας όσων αναγράφονται σε αυτά , ελέγχους συμφωνίας του αιτούμενου ποσού των τιμολογίων με το ποσό που προκύπτει από το άθροισμα των αιτούμενων των συνταγών που δηλώθηκαν όταν γίνει αντιπαραβολή από την ΗΔΙΚΑ, διαπιστώθηκαν λάθη τα οποία οφείλονται σε συγκεκριμένους λόγους.

Ο σημαντικότερος αφορά προβλήματα λόγω της λανθασμένης σήμανσης των μερικών εκτελέσεων των συνταγών από ορισμένα προγράμματα φαρμακείου σε σχέση με τη σήμανση την οποία είχαν οι ίδιες μερικές εκτελέσεις στην ΗΔΙΚΑ, γεγονός που οδηγούσε σε εξαίρεση των συνταγών αυτών από την εκκαθάριση και πληρωμή.

Μετά από συζητήσεις και παρεμβάσεις μας  επιλύθηκε το πρόβλημα  αφού υπήρξε   συνεργασία της ΚΜΕΣ  με τα μηχανογραφικά  προγράμματα.   Τα προγράμματα φαρμακείου διόρθωσαν τη σήμανση των μερικών εκτελέσεων ώστε να μην εμφανιστεί ξανά το ίδιο πρόβλημα.

Επίσης διαπιστώθηκαν προβλήματα για:

  • διαφορές τιμολόγησης σε συγκεκριμένες συνταγές από τα προγράμματα, σε σχέση με την τιμολόγηση που έχουν οι ίδιες συνταγές στην ΗΔΙΚΑ
  • άντληση από την WEB εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ μερικών εκτελέσεων συνταγών από προηγούμενο μήνα από το μήνα αναφοράς, οι οποίες εστάλησαν στην ΚΜΕΣ μαζί τα στοιχεία αποστολής του μήνα αναφοράς
  • άντληση από την WEB εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ εκτελέσεων συνταγών από επόμενο μήνα από το μήνα αναφοράς, οι οποίες εστάλησαν στην ΚΜΕΣ μαζί με τα στοιχεία αποστολής του μήνα αναφοράς.
  • ίδιους αριθμούς συνταγών οι οποίες απεστάλησαν και αιτήθηκαν σε δύο, τρεις, τέσσερις διαφορετικούς λογαριασμούς φαρμακείων κατά τον ίδιο μήνα αναφοράς. (πχ. φαρμακεία πολυϊδιοκτησίας)
  • αριθμούς συνταγών οι οποίοι απεστάλησαν από τα προγράμματα χωρίς να ταυτοποιούνται στην ΗΔΙΚΑ και δεν υπάρχουν στο φυσικό αρχείο (λόγω ακύρωσης της συνταγής στη web εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ για την οποία δεν ενημερώθηκε το πρόγραμμα).
  • συνταγές οι οποίες εστάλησαν από τα φαρμακεία χωρίς να έχουν αποσταλεί οι αντίστοιχοι αριθμοί των συνταγών από το πρόγραμμα (εκτέλεση μέσω web)
  • φαρμακεία που είχαν τροποποίηση σύμβασης μέσα στο μήνα και υπέβαλαν δυο φορές οριστικοποίηση, με λανθασμένα ποσά ζητώντας πληρωμή για ίδιες συνταγές !!
  • φαρμακεία που απέστειλαν χειρόγραφες συνταγές!!
  • Φαρμακεία που σημείωσαν άσχετο αριθμό συνταγών σε σχέση με τις συνταγές που είχαν εκτελέσει πχ φαρμακείο απέστειλε 3  αριθμούς συνταγών στην ΚΜΕΣ, ενώ είχε εκτελέσει πάνω από 1.000 και αιτήθηκε κανονικά το ποσό που αναλογεί στο σύνολο αυτών !!

Όλοι αυτοί οι λόγοι αναλύθηκαν κατά τη σύσκεψη του ΔΣ με τους προέδρους των φαρμακευτικών συλλόγων στη χθεσινή διαδικτυακή συνάντηση (28.7.2022)

Σε αρκετές περιπτώσεις από αυτές, τα προγράμματα μπόρεσαν να συμπεριλάβουν διορθώσεις και σχεδιασμούς ώστε με νέα έκδοση προγράμματος να προβλέψουν και να εφαρμόσουν ηλεκτρονικούς κόφτες για ενδεχόμενα λάθη, πριν την κατάθεση του μηνός Ιουλίου. Αναλυτικές οδηγίες δίνονται και από κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά.

Επομένως, ενόψει της νέας υποβολής του Ιουλίου, για την αποφυγή σφαλμάτων, για τη διευκόλυνση του ελέγχου, της πορείας εκκαθάρισης και για την ταχύτερη πληρωμή μας, συστήνεται να γίνεται:

  • Αντιπαραβολή των συνταγών μία προς μία με τα δεδομένα του προγράμματος για ένα τελευταίο έλεγχο πριν την κατάθεση των λογαριασμών.
  • Έλεγχος της ορθότητας του αριθμού των συνταγών που παρελήφθησαν από το ΚΜΕΣ, βάσει του φυσικού αρχείου των συνταγών τις οποίες έχουμε προηγουμένως φυλλομετρήσει.
  • ‘Έλεγχος της ορθής παραλαβής από την ΚΜΕΣ των στοιχείων των τιμολογίων και των στοιχείων της ΣΣΥ όπως εμφανίζονται στην οθόνη πριν την οριστικοποίηση.
  • Τακτοποίηση του φυσικού αρχείου των συνταγών, με διακριτές τις υποβολές (εμβόλια – φάρμακα – λιμενικοί – ευρωπαίοι πολίτες ) και όχι ανακατεμένες. Εντός της κάθε υποβολής οι συνταγές να είναι τοποθετημένες ανά ημέρα εκτέλεσης.
  • Οι ενέργειες επί των συνταγών (εκτελέσεις, εκτυπώσεις, ακυρώσεις) να γίνονται μόνο μέσα από τα προγράμματα εκτέλεσης συνταγών. Σε περίπτωση που πραγματοποιήσετε ενέργειες μέσω της web εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ θα πρέπει πρόγραμμα να τις γνωρίζει, άρα θα  πρέπει να το ενημερώνετε.
  • Να κατεβάσετε και εγκαταστήσετε τις τελευταίες εκδόσεις των προγραμμάτων σας, στις οποίες έχουν συμπεριλάβει όλες τις αναγκαίες διορθώσεις, βελτιώσεις και τις προβλέψεις επί των σφαλμάτων τα οποία τους έχουν κοινοποιηθεί από την ΚΜΕΣ. Τα περισσότερα προγράμματα αυτές τις μέρες έχουν νέες εκδόσεις έτοιμες!

Συνάδελφοι όπως έχουμε διαπιστώσει το σύστημα ελέγχου της ΚΜΕΣ, είναι πλέον σε θέση να ανιχνεύει και να εντοπίζει όλα τα πιθανά λάθη που μπορούν να γίνουν. Επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε τις παραπάνω συστάσεις για την ελαχιστοποίηση των πιθανών λαθών κατά την υποβολή των συνταγών μας.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος                           Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βαλτάς                 Σεραφείμ Ζήκας

 
Ενημέρωση σχετικά με την έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικής υποβολής ένστασης επί της πράξης εκκαθάρισης PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 25 Ιούλιος 2022 07:58

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΝΠΔΔ

Αθήνα 21 Ιουλίου 2022

Αρ.Πρωτ.  3135

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Σας αποστέλλουμε ενημέρωση του ΕΟΠΥΥ σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής υποβολής ενστάσεων στο e-dapy, επί των περικοπών του ελέγχου και της εκκαθάρισης των γνωματεύσεων, η οποία θα γίνεται πλέον μόνο ηλεκτρονικά.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος                           Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βαλτάς                 Σεραφείμ Ζήκας

Για το έγγραφο του ΕΟΠΥΥ πατήστε ΕΔΩ

 
Ενημέρωση για τις εμπρόθεσμες πληρωμές της εφορίας και των ασφαλιστικών εισφορών PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 21 Ιούλιος 2022 07:19

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΑΘΗΝΑ 21/7/2022

ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ 3130

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Θέμα « Ενημέρωση για τις εμπρόθεσμες πληρωμές της εφορίας και των ασφαλιστικών εισφορών  »

Όπως σας έχουμε ενημερώσει, λόγω της εφαρμογής των διαδικασιών του Τακτικού ελέγχου συνταγών φαρμάκων από τις συνταγές του Ιουνίου και στο εξής, δεν θα απαιτείται πλέον η προσκόμιση φορολογικών και ασφαλιστικών ενημεροτήτων οι οποίες θα ανακτώνται αυτόματα από τη Οικονομική Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ, μετά από έλεγχο και οριστικοποίηση των λογαριασμών από το Τμήμα Ελέγχου και Επεξεργασίας Συνταγών.

Η άντληση των ενημεροτήτων έχει ζητηθεί από τον ΠΦΣ – και έχει γίνει αποδεκτό από τον ΕΟΠΥΥ – να γίνεται πριν το τέλος κάθε μήνα, ούτως ώστε να μην υπάρχει το πρόβλημα της αργοπορημένης εμφάνισης των πληρωμών στο ηλεκτρονικό σύστημα. Το πρόβλημα αυτό που εμφανίζεται στις αρχές κάθε μήνα και αφορά και τις πάγιες εντολές πληρωμών, οφείλεται στην καθυστέρηση που παρατηρείται στις ταμειακές ροές των καταβολών οι οποίες γίνονται μέσω των τραπεζών , προς την ΑΑΔΕ και τα ασφαλιστικά ταμεία. Για τον λόγο αυτό έχουμε ζητήσει συνάντηση με τον αρμόδιο υποδιοικητή του ΕΦΚΑ κ. Χουρδάκη

Για την τρέχουσα όμως πληρωμή του Ιουνίου, η ΚΜΕΣ μας ενημέρωσε ότι αδυνατεί να ελέγξει και να οριστικοποιήσει δύο μήνες μαζί, δηλαδή να «κλείσει» ταυτόχρονα τους μήνες Μάιο και Ιούνιο στο τέλος του μήνα. Επομένως η οριστικοποίηση του Ιουνίου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε τέτοια χρονική στιγμή, που να δώσει τη δυνατότητα της άντλησης των ενημεροτήτων για τα φαρμακεία, αποφεύγοντας έτσι τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου όπου εμφανίζεται το πρόβλημα της φορολογικής και ασφαλιστικής επάρκειας, για τα φαρμακεία που πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους στο τέλος του Ιουλίου. Για το λόγο αυτό η πληρωμή του Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί περί τις 9-10 Αυγούστου.

Η πληρωμή του Μαΐου αναμένεται να πραγματοποιηθεί κανονικά στο τέλος του Ιουλίου (28-29 του μήνα).

Από τις συνταγές του Ιουλίου και μετά η άντληση θα γίνεται πάντα στα τέλη κάθε επόμενου μήνα, για να παρακάμπτονται τα προβλήματα με τις ενημερότητες στις αρχές κάθε μηνός και να επισπεύδεται η πληρωμή.

 Συστήνεται οι συνάδελφοι να πληρώσουν εγκαίρως μέσω TAXIS την πρώτη δόση της εφορίας (όσο το δυνατό νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία της 29ης Ιουλίου) καθώς και όσες άλλες οικονομικές εκκρεμότητες τυχόν έχουν με την ΑΑΔΕ (ΕΝΦΙΑ, επιστρεπτέα προκαταβολή), ώστε να εμφανίζονται εγκαίρως φορολογικά ενήμεροι. Στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ δίδεται η δυνατότητα αποπληρωμής όλων των οφειλών οι οποίες είναι καταχωρημένες στο ΤAXIS, με τη χρήση πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας από τον δικαιούχο ή μέσω της οnline υπηρεσίας πληρωμών, IRIS, που υποστηρίζεται από την ΔΙΑΣ (Διατραπεζικά Συστήματα).

  • Για τον ίδιο λόγο συστήνεται να γίνεται εγκαίρως η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών μέσω του κωδικού RF εντολής πληρωμής του «Ειδοποιητηρίου πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών» το οποίο εκδίδεται περίπου στις 20 κάθε μήνα στη σελίδα του e-ΕΦΚΑ.

 

Αναλυτική ενημέρωση για τις δόσεις της φορολογίας εισοδήματος

 Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών η  «προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων των οποίων το φορολογικό έτος λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2021, παρατείνεται έως τις 29 Ιουλίου 2022  και ώρα 15:00».

«Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος θα πρέπει να γίνει έως τις 29 Ιουλίου 2022»

 Ολόκληρο το Άρθρο 58 του Νόμου 4916/2022 – ΦΕΚ τεύχος Α 65/28.03.2022 – Ρυθμίσεις καταβολής του φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021

Στο άρθρο 72 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) προστίθενται παρ. 76 και 77 ως εξής:

  1. Η καταβολή του φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2021, (με εξαίρεση τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που έχουν λυθεί ή έχουν τεθεί υπό εκκαθάριση) πραγματοποιείται σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης, με βάση την παρ. 2 του άρθρου 68 και οι υπόλοιπες επτά (7) μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επτά (7) επόμενων μηνών.

 

  1. Η καταβολή του φόρου εισοδήματος των φυσικών προσώπων του φορολογικού έτους 2021 πραγματοποιείται σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου 2022 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επτά (7) επόμενων μηνών

 

Ημερομηνίες πληρωμής των οκτώ (8) δόσεων του φόρου

 

Πρώτη δόση πληρωμή έως και την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Δεύτερη δόση πληρωμή έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Τρίτη δόση πληρωμή έως και την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

Τέταρτη δόση πληρωμή έως και την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

Πέμπτη δόση πληρωμή έως και την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Έκτη δόση πληρωμή έως και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

Έβδομη δόση πληρωμή έως και την Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Όγδοη δόση πληρωμή έως και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023

 

 

Για τον φόρο εισοδήματος: υπάρχει η δυνατότητα ένταξής του στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων ή αποπληρωμής σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα. Για όσους εξοφλήσουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος έως τις 29 Ιουλίου 2022, προβλέπεται έκπτωση 3% επί του συνολικού ποσού.

ΕΝΦΙΑ: Η 3η δόση καταβάλλεται έως τις 29 Ιουλίου 2022

Επιστρεπτέα προκαταβολή:  Στο τέλος του μήνα ξεκινάει η αποπληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής. Τα ποσά που προκύπτουν μπορούν να εξοφληθούν σε έως 96 άτοκες μηνιαίες δόσεις με έναρξη καταβολής της 1ης δόσης έως τις 29 Ιουλίου.

Με Εκτίμηση,

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                       Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ                                                                           ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ

 
Οδηγία από την ΗΔΙΚΑ για επανεκτέλεση συγκεκριμένων συνταγών που αφορούν τη συνταγογράφηση ανασφάλιστων PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 14 Ιούλιος 2022 06:27

Αθήνα, 13 Ιουλίου 2022

Αρ. Πρωτ. 2997

Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας

Θέμα « Οδηγία από την ΗΔΙΚΑ για επανεκτέλεση συγκεκριμένων συνταγών που αφορούν τη συνταγογράφηση ανασφαλίστων »

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΗΔΙΚΑ, προέκυψε πρόβλημα στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης κατά την κοστολόγηση και τον υπολογισμό του αιτούμενου ποσού σε συγκεκριμένες περιπτώσεις συνταγών Ανασφαλίστων (Δικαιούχοι του Ν.4368/2016) και για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της η οποία επισυνάπτεται.

Από το απόγευμα της Δευτέρας 11/7ου η ΗΔΙΚΑ διόρθωσε τον τρόπο κοστολόγησης της συνταγής των περιπτώσεων αυτών και οι συνταγές εκδίδονται πλέον με ορθή κοστολόγηση στα επιμέρους ποσά καθώς και στα αιτούμενα της συνταγών.

     ΕΦΟΣΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ στο φαρμακείο σας τέτοιες συνταγές με τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται στην ανακοίνωση, προτείνεται από την ΗΔΙΚΑ η συνολική ακύρωση των συνταγών αυτών και η εκ νέου εκτέλεσή τους ώστε να επανεκτυπωθούν σωστά τα αιτούμενα ποσά (και να υπάρξει συμφωνία στο συνολικό αιτούμενο ποσό στο τέλος του μήνα για το φαρμακείο)

Οι ακυρώσεις και επανεκτελέσεις σε αυτές τις περιπτώσεις των συνταγών ανασφαλίστων του Ν.4368/2016 (και μόνον αυτών) θα πρέπει να γίνονται μέσα από τα προγράμματα διαχείρισης των φαρμακείων τα οποία έχουν ήδη ενημερωθεί για να δώσουν περισσότερες οδηγίες.

     Η δυνατότητα ακύρωσης εκτέλεσης για ΟΛΕΣ τις συνταγές θα επεκταθεί προσωρινά το διάστημα σε δέκα (10) ημέρες, προκειμένου να διευκολυνθεί συνολικά η διαδικασία.

Με Εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βαλτάς                             Σεραφείμ Ζήκας

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 24 από 207